27.6.2017

Moj pogled: trženje TV pravic

Pred četrtkovim žrebom, ki so ga na v čudovitem okolju Nacionalnega nogometnega centra Brdo vzorno pripravili pri NZS, so se sestali predstavniki številnih nogometnih drugoligašev. Pogovarjali so se kako reagirati na ponudbo osrednje nogometne slovenske organizacije, ki v zameno  za odstop medijskih pravic vsakemu klubu ponuja 10 nogometnih žog. V novem poglavju MOJ POGLED razmišlja Darko Klarič .
 
Za mnoge klube, ki v tej tematiki niso doma, je bila dilema kaj storiti, zelo velika. Le dva kluba sta NZS takoj poslala dopis, da se strinjata.
 
Sport Klub je namreč za TV-prenose drugoligaških tekem vložiti stroške produkcije, kar bi za cca. 20 prenosov zneslo okoli 100.000€. NZS v tem trenutku razen žog za ta projekt v proračunu nima predvidenih finančnih sredstev, zaenkrat tudi ne zagotovljenih sponzorjev. Napredek je, da se predstavniki klubov o tem sploh pogovarjajo in dogovarjajo. Potrebno je poudariti, da pogovori načelno niso usmerjeni proti prizadevanju NZS, je pa jasno, da dopis NZS, ki smo ga prejeli klubi, ni mogel naleteti zgolj na navdušenje.
 
Predvidevam, da bodo klubi zelo težko dosegli popolno enotnost, saj se med seboj ne poznamo dobro in ne poznajo same problematike. Da si bodo člani NK Bravo lahko ustvarili svoje mnenje objavljamo dopis, ki smo ga prejeli s strani NZS in odgovor, ki ga je sprejel in na NZS posredoval kolegij NK Bravo.
 
 

Dopis NZS

 
Nogometnim klubom 2. SNL
    Brdo pri Kranju, 08.06.2017    
     
Zadeva: Soglasje NK k trženju medijskih pravic 2. SNL 2017/2018
 
Spoštovani,
 
na podlagi izključne pristojnosti NZS na področju trženja medijskih in sponzorskih pravic in v skladu s Pravilnikom NZS o medijskih in sponzorskih pravicah v zvezi z nogometnimi dogodki (v nadaljevanju: Pravilnik), je s ciljem medijske okrepitve in utrditve blagovne znamke 2. slovenske nogometne lige (v nadaljevanju: 2. SNL) predlagan sklep o trženju medijskih pravic, ki izhajajo iz tekmovanja 2. SNL, ki določa:
(1)   da je trženje medijskih pravic izključno v pristojnosti NZS;
(2)   da je poimenovanje tekmovanja izključno v pristojnosti NZS;
(3)   da se v skladu s 3. odstavkom 2. člena Pravilnika določi uradno žogo tekmovanja 2. SNL v sezoni 2017/2018, in sicer Nike Ordem 5;

pri čemer:
Centralizirano trženje medijskih pravic pomeni, da se medijske pravice za posamezno tekmovanje lahko tržijo le za celotno tekmovanje skupaj in da posamezni klubi 2. SNL ne morejo samostojno tržiti medijskih pravic. Kot medijske pravice se pri tem razumejo TV pravice, pravice za predvajanje vsebin v novih medijih (internet, mobilna telefonija) in radijske pravice. Pri tem je pomembno zagotavljanje izključnosti medijskih pravic, predvsem z onemogočanjem snemanja in prenosa nogometnih tekem 2. SNL tretjim osebam brez ustreznih medijskih pravic.

S sprejetjem predlaganega sklepa se bo zagotovila ustrezna pravna osnova za centralizirano trženje medijskih pravic 2. SNL, s tem pa se bodo ustvarili pogoji za boljše medijsko pokrivanje nogometnih dogodkov 2. SNL.
 
Nogometna zveza Slovenije je v pretekli sezoni z namenom zagotavljanja kakovosti nogometa v 2. slovenski nogometni ligi, izboljšanja promocije in povečanja zanimanja za to tekmovanje v sodelovanju z uradnim opremljevalcem Nike uvedla uradno žogo tekmovanja, Nike Ordem 5. V skladu s sprejeto strategijo NZS in s ciljem zagotavljati stabilnost in kakovost klubskih tekmovanj,  se za uradno žogo tekmovanja 2. SNL v sezoni 2017/2018 predlaga nogometna žoga blagovne znamke Nike Ordem 5.
 
Tekmovalna žoga Nike Ordem 5 je visokozmogljiva igralna žoga z vrhunskimi lastnostmi, zaradi katerih se kot uradna žoga uporablja v treh najmočnejših evropskih ligah (angleškem, španskem in italijanskem prvenstvu). V skladu z določili Sklepov za tekmovanja v organizaciji NZS v članski kategoriji je žoga uradno odobrena s strani svetovne nogometne zveze (FIFA approved).
 
S sprejetjem predlaganega sklepa bo NZS klubom brezplačno zagotovila 10 tekmovalnih žog Nike Ordem 5. Informacije o prevzemu brezplačnih žog vam bomo posredovali do začetka tekmovanja, žoge pa bodo v uradni prodajalni NZS Nike za nakup na voljo po posebni ponudbi, ki jo pošiljamo v prilogi.
 
Prosimo vas, da po elektronski pošti na naslov eva.cervinski@nzs.si ali po redni pošti na sedež NZS najkasneje do četrtka, 15.06.2017, do 12. ure pošljete izpolnjeno in žigosano priloženo soglasje za trženje medijskih pravic 2. SNL in na ta način podate svoje soglasje v skladu s 4. odstavkom 2. člena Pravilnika.
 
Za vse dodatne informacije smo vam na voljo v strokovni službi NZS.
 
S spoštovanjem,
 
Nogometna zveza Slovenije
Matjaž Jaklič l. r.
V. d. generalnega sekretarja NZS
 
       




Odgovor NK Bravo

 
NOGOMETNA ZVEZA SLOVENIJE
Predoslje 40a, 4000 KRANJ
 
Zadeva: Trženje medijskih pravic 2. SNL 2017/2018
Datum: 23.6.2017
 
Spoštovani,
Kot odgovor na vaš dopis vezan na soglasje nogometnih klubov k trženju medijskih pravic, sporočamo, da je bil na kolegiju Nogometne šole Bravo, dne 22.6.2017, sprejet naslednji sklep:

''NK Bravo zaenkrat pod ponujenimi pogoji ni pripravljen NZS ekskluzivno prepustiti medijskih TV pravic. Strinjamo pa se, da se NZS v sezoni 2017/2018 tudi v našem imenu s ŠPORT KLUBOM sklene dogovor, da ta lahko po svojem izboru prenaša izbrane tekme našega kluba, v kolikor nas bo o tem obvestil mesec dni pred tekmo.
 
Enako velja tudi za izbrane spletne prenose, ki jih želi po svojem izboru na svojem portalu NZS. Za vse preostale tekme ostanejo TV pravice izključno v lasti kluba.
 
Glede reklam, ki bi bile predmet trženja pokroviteljev NZS,  predlagamo poseben natančen dogovor med klubi in NZS, ki bi veljal zgolj za tekme, ki so predmet dogovorjenih TV prenosov.
 
V NK Bravo se sicer načelno strinjamo in podpiramo prizadevanja NZS glede medijske podpore, menimo pa, da je obstoječi predlog v tem trenutku premalo razdelan in obžalujemo, da kljub temi, da se že letno dni ve, kakšen bo produkt 2. SNL, ni bilo narejenega več.''
 

Z lepimi pozdravi!
Nogometni klub BRAVO
Darko Klarič, predsednik

SPONZORJI

BRAVO MALČKI, KUL NAVIJAČ, BRAVO NOGOMETNA IZKUŠNJA

SPONZORJI IN PODPORNIKI