23.6.2017

MP: Več tekem, z več (sodniškimi) stroški

V minuli sezoni 2016/2017 so imeli drugoligaši v programu 2. SNL skupaj pred pričetkom prvenstva predvidenih 135 tekem. Po izstopu Zavrča po devetih krogih pa se je njihov program skrčil na le 117 odigranih tekem. Uvodoma razmišlja predsednik NK Bravo Darko Klarič. 

V sezoni 2017/2018 pa bo v skupnem programu kar 240 tekem. To pomeni, da bo v novi sezoni ta program občutno večji! Če za primerjavo upoštevamo še podatek, da je v koledarju prve lige predvidenih skupaj 180 tekem, potem ni težko izračunati, da bo v 2. SNL tudi v primerjavi s Prvo ligo, odigranih kar 60 tekem več. 

Kaj to pomeni? Nedvomno lahko pričakujemo zelo povečan skupen obseg števila gledalcev v 2. SNL, še posebej ker sta se v 2. SNL uvrstila tudi nekdanja prvoligaša Mura in Nafta, kjer so tekme še posebej obiskane. Če se bo uresničil načrt, da bo SPORT KLUB neposredno prenašal vsaj eno tekmo v vsakem krogu, lahko upravičeno pričakujemo velik premik k potencialu in popularizaciji 2. SNL. Če bodo arhitekti tega projekta to tržno priložnost znali izkoristiti, bi bili lahko optimisti. Toda to je le ena plat. 

Finančno breme, ki bo zaradi povečanja tekem bremenilo drugoligaške klube, bo zelo kmalu zamenjalo klubsko evforijo ob uvrstitve v višji rang tekmovanja. V 2. SNL, tudi predvsem starejši, izkušeni nogometaši, ne igrajo zgolj zaradi veselja do nogometa.

Dejstvo je, da, če klubi s pogodbami ne bodo zaščitili svoj finančni interes in z najbolj obetavnimi mladimi nogometaši sklepali pogodb, bodo od tega imeli največ koristi prvoligaški klubi, ki bodo prišli zelo poceni do perspektivnih nogometašev. 

To se že dogaja, saj večina klubov preprosto nima finančnih sredstev za sklepanje neamaterskih pogodb. 



Dejstvo da mladi, domači nogometaši najbolj napredujejo v 2. SNL, kjer za igro lahko dobijo dosti več priložnosti. Tekmovalne ambicije prvoligašev so namreč prevelike in zato klubi dajejo prednost izkušenim in povrhu še tujim nogometašem. Dejstvo je, da bo po novem sistemu tekmovanja sodelovanje za klube v 2. SNL precej dražje, kot je bilo doslej. Po drugi strani NZS ponuja vsakemu drugoligaškemu klubu za udeležbo v 2. SNL enako kot v lanski sezoni, le 10 žog. Ta ista organizacija sicer uspeva delno subvencionirati sodniške stroške v večini lig pod njenim okriljem, z izjemo 2. SNL.

Nič nimam proti sodnikom, ampak ti so edini, ki si lahko od nove sezone v 2. SNL najbolj manejo roke. Sojenje za njih namreč ni strošek, temveč prihodek. NZS ne zahteva, da si sodniki uredijo takšne enotne statuse, ki bi bili davčno ugodni tudi za klube. 

Res je, da je marketinška služba NZS pričela razgovore s športno televizijo SPORT KLUB, ki je pripravljena zagotoviti produkcijske stroške prenosov. Za pravice TV prenosov pa klubi ne bodo dobili sredstev, morda nekaj minut za reklame, ki pa jih sami v glavnem niso v stanju tržiti. 

Nova sezono v 2. SNL bo uspešna, če bodo  predstavniki drugoligašev in vodstvom NZS nadaljevali začetno komunikacijo in spoznali, da so lahko bolj uspešni, če skupaj sodelujejo. 

Dejstvo namreč je, da želje, realnost, stroški, prihodki in odhodki  v vseh klubih niso zaradi povečanja lige niso še natančno definirani. 
Klubi rešitev vidijo v subvencioniranju stroškov s strani NZS, ta pa odgovarja, da nikogar ne silijo, da tekmuje.

Morda pa bodo pri NZS našli primernega sponzorja, ki bo prepoznal in videl svoj interes v potencialu, ki ga nudi 2. SNL. V vsakem primeru bodo morali oboji zavihati rokave, saj se samo po sebi ne bo nič spremenilo na boljše. Danes na podarjen denar ni več realno računati. Je pa NZS obljubila, da bodo morebitna sponzorska sredstva namenjena izključno produktu 2. SNL. Medijska pokritost je zato le nujen prvi korak. 
 

Darko Klarič
predsednik NK Bravo

Darko Klarič v svoji rubriki Moj pogled izraža lastne poglede na aktualno dogajanje v klubu in okrog njega. Njegova mnenja v nekaterih točkah še ne pomenijo tudi uradnega stališča kluba. Lahko so le provokacija, da se stališče kar najhitreje oblikuje. 

SPONZORJI

BRAVO MALČKI, KUL NAVIJAČ, BRAVO NOGOMETNA IZKUŠNJA

SPONZORJI IN PODPORNIKI