17.10.2020

MP #160: En Klub, Ena Družina

Zaprte občinske meje, zaprti stadioni, prepoved tekem, prepoved skupinskih treningov, zaprtje gostinskih obratov, omejitev števila obiskovalcev na stadionih, zmanjšanje kapacitet gostinskih obratov, prepoved prodaje hrane na dneve tekem, prepoved prodaje pijače na tekmah, zaprtje statističnih mej, ponovno zaprtje gostinskih obratov, ponovna prepoved tekem in treningov za neprofesionalne športnike, ponovna prepoved gledalcev na tekmah, …

Letošnje leto je vsekakor polno izzivov, vsak dan pa prinese nekaj novega. Kaj je danes, vemo. Kaj bo jutri, lahko le ugibamo in poskušamo po najboljših močeh predvideti. Vsekakor nisem vesel, da moramo ponovno ustaviti treninge pri mlajših selekcijah in da bodo tribune na ŽAK-u znova samevale.

A ne glede na prepreke, ovire in težave, se bomo vrnili. Vrnili se bomo boljši in močnejši, pa če bomo morali do konca te krize še 10-krat zapreti vrata ali prilagoditi naše poslovanje. Ker MI SMO BRAVO. Beseda, ki je morda niti ne zaznaš, a ima močan pozitiven efekt, ki ga v teh časih še toliko bolj potrebujemo.

Kljub vsem oviram, smo v zadnjem letu naredili veliko pomembnih korakov naprej. Tudi če bomo morali sedaj stopiti korak nazaj, bo napredek še vedno velik. Pri tem pa nimam v mislih le športnega področja. O tem so bolje podkovani in naj ga komentirajo naši trenerji in športno vodstvo, na čelu s športnim direktorjem Dejanom Močnikom. Sam se v športni del doslej nisem »vtikal« in se ne mislim niti v prihodnje. To ni moja vloga, poleg tega pa imam polno zaupanje v Dejana in njegovo ekipo.

Nogomet je in bo tudi v prihodnje predvsem šport. A da lahko nogometni klub normalno deluje, mora biti urejen tudi poslovni del. Kakorkoli obrneš zgodbo, hitro prideš do spoznanja, da je nogomet tudi posel. Le, da je v najmočnejših ligah nogomet igra velikih številk, v Sloveniji pa igra veliko majhnih številk.

Delovanje klubov v naši državi sloni na entuziazmu posameznikov. In ta entuziazem je v Bravo prisoten prav na vseh koncih. Od staršev, mladih nogometnih upov, trenerjev, igralcev, IT, računovodstva pa vse do prostovoljcev, ki nam pomagajo po najboljših močeh. Vseeno pa je – tako kot v vsakem poslu – potrebno za normalno delovanje ustvariti prihodke.

V Bravo je finančna piramida postavljena na glavo. Na prvem mestu je nogometna šola z vsemi trenerji in približno 250 otroci. Glavni prihodki nogometne šole so vadnine in pa seveda podpora ljubljanske mestne občine, ki ima veliko razumevanje za šport. A s tem pridemo do približno tretjine potrebnih prihodkov za delovanje nogometne šole oziroma dobre desetine prihodkov, ki so potrebni za normalno delovanje celotnega kluba.

Preostalo je pač potrebno zaslužiti na trgu, pa tudi če se trg zapre, saj drugače ni mogoče zagotoviti najema dvoran in igrišč, plačati trenerjev in igralcev, kupiti športnih rekvizitov, plačati najemnin, … Brez dvoma so največji vir financiranja vsakega prvoligaškega kluba prihodki iz prestopnih dejavnosti, nezanemarljivi pa niso niti ostali prihodki, ki bi jih lahko uvrstili v kategorijo poslovanje in marketing, torej prodaja vstopnic, sponzorski prihodki, Bravo Bar, Bravo nogometna izkušnja, Bravo Malčki, Kul Navijač, …

Nobena od teh treh glavnih prihodkovnih točk seveda ne more samostojno omogočiti delovanja kluba na najvišjem nivoju in tega se zavedamo tudi v Bravo. Zato si vseskozi prizadevamo na eni strani okrepiti vsako od posameznih vej poslovanja, na drugi strani pa razširiti naše delovanje. Mladinski, članski in poslovni del kluba delujejo samostojno, a obenem skupaj ter za isti cilj.

Da delamo drugače, verjetno ni potrebno posebej poudarjati, saj je to vidno vsem, ki so vsaj malo vpeti v delovanje kluba ali ga bežno spremljajo. To lahko rečemo tako za športni, kot tudi za poslovni del NK Bravo.

V lanskem letu smo nekoliko spremenili tudi način delovanja z našimi sponzorji. Pravzaprav v Bravo nimamo sponzorjev, temveč partnerje. Nismo klub, ki bi se enkrat na leto oglasil pri sponzorjih in »fehtal« za denar. Z našimi partnerji želimo sodelovati tekom celotnega leta in predvsem celovito. NK Bravo namreč ni zgolj članska ekipa ali zgolj nogometna šola, temveč družina.

Priznam, da sem imel v spomladanskih mesecih, ko so se zaprla podjetja in občinske meje, pred očmi bistveno bolj črn scenarij in sem pričakoval, da bodo sponzorski prihodki ugasnili. A zgodilo se je ravno obratno. Namesto, da bi izgubili sponzorje, smo v zadnjih mesecih s praktično vsemi velikimi podjetji, kot so Nomago, Big Bang, Media Publikum, Joma, Petrol, Hirter in Dana Mirna uspeli podaljšati sodelovanje.  Obenem pa so se Bravo družini pridružile tudi nekatera nova uspešna in prodorna podjetja s smelimi načrti za prihodnost, ko so Generali zavarovalnica, Mastercard, Reed Group, Nova KBM, Velo Center, Merkur, … Očitno nekaj delamo pravilno, saj si drugače tega ne znam razlagati.

Papir prenese vse, na koncu pa so pomembna dejanja. Z našimi partnerji delamo drugače, pa naj si bo partner otrok na treningu, starš, ki v času treninga pije kavo v Bravo Bar, trener, ki pozno v noč pili svoje znanje, naključni gledalec na tribuni ali podjetje, ki podpira našo zgodbo.

Ko govorimo, da so sponzorji naši celoviti partnerji, ni potrebno pogledati daleč. Ker delujemo po načelu EN KLUB ENA DRUŽINA, tudi našim sponzorjem oziroma partnerjem ne ponujamo zgolj oglasnega panoja na ŽAK-u in ne pričakujemo zgolj denarja. Kar ponujamo in dostavimo, je zgodba, na platnicah pa naslov BRAVO.

Nomago tako skrbi za varen prevoz vseh naših selekcij, Generali je vse otroke v naši nogometni šoli brezplačno nezgodno zavaroval, Mastercard je postal generalni sponzor naše mladinske ekipe, obenem pa nam je pomagal zbrati sredstva za nakup novih tekmovalnih kompletov za vseh 250 otrok v naši nogometni šoli, Velo nam je pomagal kupiti rekvizite za nogometno šolo, Merkur je opremil naše skladišče in zagotovil mize za Bravo Nogometno Izkušnjo, naše bančno poslovanje bo po novem v celoti preneseno na Novo KBM, Big Bang je s televizijami opremil Bravo Bar in skrbi, da smo tehnološko podprti, zaradi Dane po treningih nismo žejni, Joma skrbi za našo športno, …

Ob takšnih partnerjih na vseh področjih nimamo nobenega razloga za črnogledost, temveč smo lahko le ponosni na doslej spisano zgodbo.

Ker …

… MI SMO BRAVO …

… EN KLUB ENA DRUŽINA …

… SKUPAJ MOČNEJŠI!

 

Matjaž Polanič
poslovni direktor NK Bravo

SPONZORJI

BRAVO MALČKI, KUL NAVIJAČ, BRAVO NOGOMETNA IZKUŠNJA

SPONZORJI IN PODPORNIKI

MEDIJSKI POKROVITELJI